Model : 1.6 (Auto)
Jarak keseluruhan : 1800 km
Kos petrol : rm 230
Perjalanan : Mersing-Penang-Mersing
Perjalanan : Mersing-Penang-Mersing
Leban Chondong-Muadzam
Status : Jalan berlubang-lubang\
Test : Sistem suspensi yang baik. Cuma tempat duduk barisan ke-2 ada mgalami hentakan
Jalan Bukit Tinggi ( Karak Highway)-Mendaki bukit
Test : Enjin menderum slps bertukar ke gear rendah (automatik). Kelajuan sekitar 70km shj.
Penilaian : Sederhana
Lebuh raya PLUS (jalan malam)
Test : Mudah dikawal walaupun dalam keadaan mengantuk. Kereta dan stering 'melekap' atas jalan
Penilaian : Sesuai untuk lebuh raya
Lebuh raya Cameron Highland ( Simpang-Pulai)-Mendaki
Test : kawalan yang baik & mudah walaupun sangat berliku. Tidak 'membuang' langsung-Superb !
Jalan Cameron Highland-Tapah
Test : Jalan sangat berliku menuruni bukit. Malam hari. Gear auto bertindak mengekalkan gear rendah apabila selagi pedal minyak tak ditekan. Tidak 'membuang' langsung. Superb manoveur !!
Menuruni Bukit Tinggi (Lebuh raya Karak )
Test : Jalan menurun yang paling 'merbahaya' di semua lebuhraya Malaysia
Test : Menuruni laju. Kebolehan menurun tanpa rasa 'terbang' dan kawalan stering yang baik serta tidak membuang membolehkan kereta berada pada lorong memotong yang sempit dan tajam
Kualiti lampu :
Rendah : Cahaya agak pecah-pecah. Tak sebaik lampu keluaran Produa.Lampu tinggi ok !
Tempat duduk : Selesa
Air cond : selesa
Radio : frekuensi tak stabil. Bunyi ok. Tiada usb. Kawalan mencari channel radio & volume pada stering kereta
Tayar : agak kuat bunyi
LCD (Movie Player): menggunakan frekuensi radio
Istimewa : Panggilan telefon melalui Bluetooth Radio . Panel kawalan pada stering.
Tempat duduk : kerusi yang ergonomik. Ruang yang luas untuk baris 2 (3 orang) dan baris ke-3 ( 2 kanak-kanak dan seorang dewasa)
Air cond : selesa
Radio : frekuensi tak stabil. Bunyi ok. Tiada usb. Kawalan mencari channel radio & volume pada stering kereta
Tayar : agak kuat bunyi
LCD (Movie Player): menggunakan frekuensi radio
Istimewa : Panggilan telefon melalui Bluetooth Radio . Panel kawalan pada stering.
Tempat duduk : kerusi yang ergonomik. Ruang yang luas untuk baris 2 (3 orang) dan baris ke-3 ( 2 kanak-kanak dan seorang dewasa)
No comments:
Post a Comment