Sejarah mencatatkan, terdapat 3 bani keturunan Nabi Ibrahim AS iaitu Bani Arab, Bani Israel dan Bani Jawi. Bani Israel tahu bahawa riwayat Bani mereka akan ditamatkan oleh Bani Jawi. Pemimpin Bani Jawi adalah gabungan benih Bani Arab dan Bani Jawi iaitu al Mahdi. Justeru Bani Israel berusaha bermati-matian mencari al Mahdi.
Bani Jawi adalah pengembara hebat membawa misi ke Semenanjung di Hujung dunia yang di panggil oleh Ptolemy sebagai Semenanjung Emas atau “Golden Chersonese” dan kemudiannya dikenali sebagai Tanah Melayu. Bani Jawi menerima Islam tanpa peperangan dan mendukung Islam dengan sempurna. Di bumi Jawi ini al Mahdi dilahirkan ke dunia dan membesar menanti hari untuk pulang ke tanah asal nenek moyangnya .

Peta dunia Ptolemy yang dicetak di Ulm, Jerman, 1482.
Telah lama Yahudi Illuminati mencari bani Jawi@ kaum yang hilang. Kini Yahudi telah mengetahui di manakah “promised land” iaitu Bumi Malaysia@Tanah Melayu@Tanah Jawi.  Sekarang Yahudi berusaha sedang menjejaki lokasi al Mahdi. Yahudi tahu al Mahdi ada di bumi Jawi ini.
Tetapi ketentuan Allah mengatasi segalanya. Sebagaimana Allah selamatkan Nabi Musa AS di dalam istana Firaun, sebagaimana Allah selamatkan Nabi Ibrahim di dalam api, sebagaimana Allah selamatkan Nabi Isa al Masih dari kepungan Yahudi , sebagaimana Allah selamatkan Nabi Muhammad SAW dari kepungan kafirin begitulah Allah akan selamatkan al Mahdi dari konspirasi Yahudi dan kuncu-kuncunya.
Bacalah catatan pengembaraan bani misteri ini mencari “promised land”untuk menunaikan misi suci wasiat  Nabi Ibrahim AS.
BANI JAWI @ BANGSA JAWI /MELAYU
  • Tanah Jawi – ialah gelaran kepada Tanah Melayu
  • Orang Jawi – ialah gelaran orang Arab kepada orang Melayu
  • Tulisan Jawi – ialah tulisan yang digunakan oleh orang Melayu
  • Masuk Jawi – berkhatan iaitu salah satu amalan yang diajar Nabi Ibrahim dan menjadi amalan orang jawi zaman berzaman.
Ketahuilah sesungguhnya terdapat satu kajian bahawa bangsa Melayu adalah berasal dari keturunan Nabi Ibrahim dari isteri ketiga yang bernama Siti Qaturah@Keturah.
Adakah Bangsa Melayu merupakan salah satu bangsa yang dicari-cari oleh Yahudi selama ini kerana menurut kitab Yahudi…di akhir zaman nanti bangsa Yahudi akan disembelih oleh saudara mereka yang lain… iaitu Bangsa Jawi !!!

Tanah Melayu yang sebenar
Siapakah Melayu ?
Dari manakah asal usulnya bangsa Melayu itu ?
Ketika ramai pengkaji memperdebatkan kaum-kaum yang hilang seperti The Lost Tribe of Israel,  Atlantis, Lemuria, Sodom and Gomorrah malah masih mencari-cari siapakah Gog and Magog ,rahsia bangsa misteri ini masih terpelihara di dalam Kotak Tabut rahsia sejak beribu-ribu tahun.
Tiada siapa yang tahu dari mana asalnya bangsa ini. Bagaimana bangsa ini boleh wujud di tanah paling selatan benua Asia,’di penghujung dunia’. Bangsa yang hilang masih tidur dan ditidurkan ‘Di hujung dunia’, setelah penat mengembara, bangsa misteri berehat dan berehat…tidur dengan lenanya…senyap sunyi tanpa siapa mengganggu walaupun Hitler telah pergi ke Tibet menjejak bangsa misteri ini, tetapi dia juga kehilangan jejak mereka.
Di manakah bangsa misteri ini meneruskan perjalanan mereka ?
Masih adakah masa lagi untuk menjejaki mereka ?
Rupa-rupanya ‘Di hujung Dunia’ bangsa ini masih nyenyak bertapa !
Wahai Bani Jawi, wahai keturunan kaum yang hilang. Ketahuilah bahawa kehadiran kita di bumi Jawi ini adalah ketentuan Ilahi yang diwahyukan kepada Nabi Ibrahim AS.
Sebelum meninggal dunia Nabi Ibrahim AS telah mewasiatkan kepada anak-anaknya untuk mencari sekeping tanah semenanjung di hujung dunia. Kerana di sana nanti akan zahir dari keturunan ini satu Raja akhir zaman bernama al Mahdi.
Diceritakan juga al Mahdi akan pulang semula ke tanah asal bersama kaumnya dan akan memusnahkan bangsa Yahudi. Wasiat ini dilaksanakan oleh anak-anak Nabi Ibrahim dan kisah ini dicatit dalam kitab-kitab Yahudi.
Sejarah berlalu zaman berzaman. Kisah ini juga diceritakan oleh Rasulullah SAW kepada para sahabat. 60 para sahabat mengembara ke Timur mencari Bani Jawi.
Akhirnya Bani Jawi menerima Islam tanpa peperangan. Bani Jawi terkenal dengan akhlak dan kelemahlembutan mereka kerana mereka berdarah bangsawan dan kesatria perang yang dihormati.
Manakala kaum Yahudi sejak sekian lama, mencari merata-rata lokasi kaum yang hilang ini. Bani Jawi mesti dicari dan dihapuskan. Imam Mahadi adalah sasaran utama yang mesti dimusnahkan.
Mereka meracuni keturunan Rasulullah SAW supaya tiada zuriat akan diperturunkan pada generasi suci dan dengan itu al Mahdi tidak dilahirkan. Ketentuan Ilahi tiada siapa boleh menghalang. Al Mahdi tetap dizahirkan oleh Allah SWT.
Yahudi laknatullah tahu al Mahdi telah wujud dan zahir di tanah jawi ini tetapi di negeri mana, di daerah mana, di kampung mana dan di rumah mana ?
Untuk mencari al Mahdi, Yahudi telah membuat pengkalan di Singapura. Telah berapa puluh tahun Yahudi bertapak di Singapura. Dari situ berbagai rancangan dan teknik pencarian dijalankan.
Rancangan jangka panjang telah dan sedang dilaksanakan. Manakala di Israel, Yahudi telah mula membina di Baitul Maqdis untuk meyambut kedatangan Kuil Suci Dajjal.

Masjidil Aqsa yang sebenar, kiblat pertama umat Islam
Yahudi telah menanam pokok Gharqad untuk bersembunyi andai bala tentera al Mahdi menyerang. Yahudi diberitakan juga telah menempah pedang-pedang titanium dari United Kingdom untuk peperangan menentang tentera al Mahdi.
Masa sudah amat singkat pada perkiraan Yahudi.
Di mana al Mahdi ?
Al Mahdi mesti di jejaki walaupun ke lubang cacing. Terhapusnya al Mahdi maka akan selamatlah seluruh bangsa Yahudi di Israel. Jika tidak penyembelihan Yahudi tidak dapat dielak lagi.
Para pemikir Yahudi membuat perancangan yang amat licik. Sedarlah, bahawasanya mereka sudahpun menerobos jauh ke dalam negara kita.
Pelbagai teknologi dan perisian dibangunkan  untuk memudahkan Yahudi menjejaki seorang bernama Muhammad bin Abdullah melalui sistem komputer bersepadu.
Setiap yang bernama Muhammad bin Abdullah pasti akan dijejaki satu persatu dan diselidiki latar belakangnya. Seorang Muhammad bin Abdullah mesti ditemui dan dihapuskan dengan apa cara jua pun.
Ini adalah kemuncak pencarian Yahudi di bumi Jawi ini.
Wahai bani Jawi, dibumi yang kita pijak ini TELAH zahir pemimpin Agung Akhir Zaman. Kita akan mendengar seruan dari langit untuk kita pulang ke tanah asal kita.
Kita ada tugas besar menghapuskan bangsa penderkaha iaitu Yahudi  Laknatullah. Mereka pembunuh para Nabi. Kita akan menuntut bela.
Kita akan pulang membawa panji-panji hitam mengiringi al Mahdi al Muntazar. Jangan dirisaukan keselamatan al Mahdi. Baginda tetap dalam peliharaan Allah.
Apa yang perlu kita lakukan sekarang ialah memperkukuhkan iman dan meneguhkan amalan. Tingkatkan keyakinan kita kepada Allah dan sempurnakan sunnah Rasululah SAW dalam kehidupan seteliti mungkin.
Jadilah ahli sembahyang dan jangan ditinggal sembahyang malam dan pelajarilah ilmu fadhail dan masail.
Jangan pisahkan lagi nama Allah dari lidah-lidah dan hati kamu.
Jangan lalai berselawat ke atas Rasulullah SAW dan beristighfarlah belasan ribu kali setiap hari.
Murnikanlah lagi akhlak-akhlak kamu dan berakhlaklah dengan akhlak Allah.
Perbaikilah niat kamu sehari-hari semata-mata hidup ini mencari redha Ilahi.
Bersiap sedialah untuk satu perjalanan yang jauh.
Kita akan pulang ke tanah asal kita mengiringi pemimpin akhir zaman.
Kita akan melindungi al Mahdi dengan nyawa kita.
Dunia akan melihat kebangkitan semula kaum yang hilang ini.
Seruan dari langit pasti akan kedengaran.
Masanya sudah tersangat hampir untuk kita meninggalkan “promised land” ini. Bersiaplah untuk pulang ke tanah asalmu wahai Bani Jawi. Bersiaplah untuk pulang wahai bangsa mulia mengiringi al Mahdi pemimpin Agung akhir zaman. Bersiaplah untuk pulang ke tanah asal kita iaitu bumi suci nabi-nabi. Pertempuran Bani Jawi dengan Yahudi tidak dapat dielakkan lagi. Musuh Yahudi yang sebenarnya bukanlah Palestin tetapi Bani Jawi.
Disunting daripada catatan abubasyir dalam http://khalifah.forum.st/